Pemolo

Monday, December 19, 2011

ADLI menghina PM??? Apa salah Najib pada dia?

mayangperapu.my



1. Encik Adli Bin Abdul Halim seorang anak melayu yang mendapat peluang daripada dasar kerajaan. Beliau berjaya ditempatkan di Universiti Pendidikan Sultan Idris walaupun keputusan peperiksaannya agak longgar berbanding orang lain. Beliau penuntut pengajian bahasa inggeris sebagai bahasa kedua di UPSI yang dibangunkan oleh kerajaan BN. Subsidi pendidikannya dan segala kemudahan pembelajarannya juga selama ini dibantu dan diwujudkan oleh kerajaan BN. Bukan Pas, bukan PKR dan bukan DAP.

2. Budak Penaga Seberang Perai dari Permatang Bertam Kepala Batas ini adalah contoh seorang manusia yang takbur dan tidak bersyukur kepada nikmat yang telah dianugerahkan kepada negara yang makmur ini dan dirinya sendiri secara khusus. Ayah pemuda yang dilahirkan pada tahun 1989 ini pun adalah pesara yang mendapat pencen daripada kerajaan BN.

3. Budak ini telah terjebak dengan momokan dan putar-belit Pas dan mungkin juga PKR apabila beliau telah menyerang PWTC dalam majlis orang dan menurunkan bendera berbentuk gambar YAB Perdana Menteri Malaysia, Dato Sri Najib Tun Razak.
4. Beliau sepatutnya menyerang Lim Kit Siang atau Lim Guan Eng atau kepimpinan DAP yang kini menekan melayu termasuklah untuk membuang kelebihan seperti mana yang Encik Adli dapat di UPSI sebagai seorang melayu. Lagi pula DAP kini dalam agenda menebarkan kristian dan usaha-usaha ini begitu giat dibuat oleh mereka di Pulau Pinang, Selangor dan di Sabah-Sarawak. Kenapa dia tak serang?

5.Masalahnya, apa yang Najib buat pada dia sampai hatinya begitu gelap dan busuk berpenyakit? Beginikah bakal guru yang akan dilahirkan daripada kilang yang dibangunkan oleh BN sendiri.

*Pasti ada yang tak kena di UPSI ni. Ada kelompok munafik seperti Abdullah Ubai @ Abdullah Saba’ dah masuk jarum mungkin. Pokoknya siapa yang membenarkan anasir berbalut islam tetapi sebenarnya peruntuh Islam ini masuk ke Institut Pengajian yang matlamatnya untuk melahirkan modal insan kepada negara ni.
Apa peneraju UPSI buat ni?

No comments:

Post a Comment