Pemolo

Wednesday, February 12, 2014

AMALAN PEMIMPIN UMNO BERSUMPAH MENGGUNAKAN AL-QURAN

mayangperapu.my

Berikutan sumpah bersaksikan al-Quran dalam kes bolasepak JDT bertemu T-Team,  Tengku Abdullah Sultan Ahmad Shah memberi komen "Jangan main-main dengan al-Quran. Biarlah FAM menjalankan tugas dengan melakukan siasatan berhubung insiden yang berlaku". 

A. Antara "tempelan" yang dibuat adalah Menteri Besar Terengganu, Datuk Seri Ahmad Said menjadi saksi kepada kedua-dua belah pihak. 

B. Antaranya yang difitnahkan adalah kenyataan seorang rakan penyokong pembangkang seperti berikut, 
"Dah menjadi amalan pemimpin UMNO bersumpah menggunakan Al Quran...tiada yg menghairankan."

***
1. Tak pernah pula saya dengar orang Islam bermubahalah bersaksikan Bibble... (?)
51 minutes ago · Like


2. Saiful Bukhary memegang al-Quran, bermubahalah pada 15 Ogos 2008 (petang Jumaat 14 Sya'ban 1429 di dalam masjid Masjid Wilayah Persekutuan). Dia adalah pekerja paling rapat dengan Ketua Umum PKR. Tak mungkin seorang ahli UMNO bebas keluar masuk pejabat dan bilik pemimpin tertinggi PKR.
32 minutes ago · Like

3. Pada 29 April 2011 Datuk Shazryl Eskay Abdullah juga memegang al-Quran melakukan sumpah laknat mengikut tertib mubahalah di Masjid Amru Al-As, Bangi. Dia adalah seorang PKR antara kroni terapat kepada Ketua Umum PKR.
31 minutes ago · Like

4. Pada 22 Ogos 2008 di hadapan Jemaah Masjid Jamek Guar Perahu, dengan bersaksikan nama Allah, Wallahi, Wabillahi, Watallahi… disudahi dengan "Saya tidak tahu sama ada orang lain nak bersumpah atau tidak, tapi saya tahu saya tak buat salah. Ini antara saya dengan Tuhan." DS Najib telah bersumpah cara Islam tanpa memegang al-Quran.
30 minutes ago · Like

5. Pada 2008, Dr Mohd Asri Zainal Abidin dalam respon cadangan supaya Anwar bersumpah bersama Saiful menyatakan “Sila bersumpah kepada orang yang dituduh. Sebut, kita nak dengar “Wallahi, Wabillahi, Watallahi” Saya tidak melakukannya. Jika sekiranya tak padan (juga), semua tak puashati, kita mai (mari) mubahalah.
“Seorang kata, jika dia tidak melakukan kepada saya, maka laknat Allah lah ke atas saya. Seorang lagi kata, jika saya melakukan hal itu ke atasnya, maka laknat Allah lah ke atas saya…
28 minutes ago · Like

6. Pada 9 April 2011 semasa di Mekah di hadapan Kaabah, Saiful Bukhary sekali lagi mengulangi sumpah laknatnya.
25 minutes ago · Like

7. Selain menolak mubahalah dengan pelbagai alasan, Penasihat PKR, DS Anwar Ibrahim pada Ogos 2011, semasa di dalam mahkamah juga menolak keterangan bersumpah dalam pembelaannya, yang mana jenis ini tidak dapat disoal balas oleh pendakwaraya di dalam mahkamah. Mengikut bekas peguambela tertuduh, memilih cara ini adalah kerana tidak mempunyai keberanian untuk berdepan dengan soalan balas daripada pihak pendakwa ataupun mahu melindungi sesuatu supaya dapat dibendung lebih banyak lagi akan terbongkar di mahkamah.
25 minutes ago · Like

8. Siapa pemimpin UMNO yang dikatakan, “Dah menjadi amalan pemimpin UMNO bersumpah menggunakan Al Quran...tiada yg menghairankan” (?). Pertanyaan kepada sdr XXX: Adakah di dalam mana2 ayat al-Quran atau sunnah Rasulullah saw yang menyatakan apabila memFITNAH akan beroleh pahala? Jika tidak, akan beroleh apa?
28 minutes ago · Like

No comments:

Post a Comment