Pemolo

Thursday, November 20, 2008

High-Lite - ISU OBAMA, ISU PM MALAYSIA

1. Selain DAP; MCA dan Gerakan (PGRM) juga sealiran bahawa Presiden terbaru Amerika patut dijadikan garis alasan yang bukan melayu layak menjadi PM di Malaysia. Apa yang sebenarnya dilapikkan adalah secara terangan maksudnya; "orang cina layak untuk menjadi PM Malaysia." atau lebih tepat lagi, "orang cina yang sepatutnya lebih layak jadi PM Malaysia". Walaupun tidak dinyata secara jelas tetapi difahami.
2. Barrack Hussein Obama, anak kepada perempuan kulit putih yang bapanya Afrikan. Beliau dipilih sebagai Presiden Amerika Syarikat bersebab; beliau tidak bersekolah aliran Tamil, Cina atau Afrika di negara Amerika. Beliau tidak pun berbahasa Tamil, Cina atau Afrika di Amerika. Beliau bersekolah dan berbudaya seperti mana juga Amerikan-amerikan yang lain. Kebangsaan yang sama. Dan beliau memenuhi tuntutan syarat utama kerana beliau adalah kristian tulen yang diterima dan dipandang sebagai agama teras universal di Amerika. Mana mungkin Cina atau India di Malaysia yang lebih fasih bahasa cina atau india dan Bahasa Malaysia hanyalah sebagai bahasa kedua atau ketiga selepas Inggeris hendak menduduki kerusi Perdana Menteri Malaysia. Apatah lagi tidak memenuhi syarat teras kewarganegaraan secara budaya dan beragama rasmi. Budaya Melayu dan agama Islam. Jesteru itu sebenarnya di kalangan kaum bukan melayu dan bumiputera yang asalnya pendatang yang ada hari ini di Malaysia sebenarnya tidak layak pun sebut untuk menduduki kerusi Perdana Menteri atau Timbalan Perdana Menteri. Malah Menteri pun mereka tidak layak. Apa yang mereka dapat sebenarnya adalah ehsan daripada Bangsa Melayu atas sifat toleransi yang tinggi. Itu pun tidak bersyukur. Ini sudah bersifat penderhakaan sebenarnya. Itu pun pemimpin-pemimpin yang menganggap mereka pemimpin Melayu masih menikus. Memalukan!!!
3. Baik DAP, Gerakan atau MCA sebenarnya adalah parti yang memperjuangkan kuasa cina di bumi Melayu ini. Yang disebut DAP sebagai Malaysian-Malaysia dan Gerakan sebagai parti tidak berteraskan kaum sebenarnya hanyalah sebuah Wayang Meritokrasi!!! Mana mungkin melayu yang ketinggalan dipatutkan untuk memimpin mereka yang lebih kaya dan kononnya bijaksana!? Secara tersirat sebenarnya mereka mahukan orang melayu supaya berada di telapak kaki mereka!!! - lihat Singapura.
- Ini kes diberi betis hendak peha sebenarnya.

No comments:

Post a Comment