Pemolo

Tuesday, September 13, 2011

YAB DS NAJIB Highlite KEBUSUKAN HATI LGE

mayangperapu.my

1. Satu ketika, barangan pembinaan terpaksa dihantar melalui laut ke Pulau Pinang kerana pelbagai halangan diberikan untuk syarikat pembinan menggunakan jalan darat yang dikuasai DAP. Masalah pengambilan tanah yang bukan masalah sebelum Mac 2008 menjadi punca utama kelewatan projek Jambatan Pulau Pinang 2. Masalah hanya selesai setelah rundingan semula harga dengan pemilik tanah (antaranya kerajaan Pulau Pinang sendiri).
Tapi rundingan semula ini telah menyebabkan kelewatan projek dan kelewatan ini juga menyebabkan harga bahan pembinaan yang meningkat, menambahkan lagi masalah sedia ada sebelum pembinaan berjalan semula pada November 2008. Chief Of Staff LGE, Jeff Ooi siap mengumumkan bahawa projek tersebut berpotensi dibatalkan.

2. Tapi kebijakan Perdana Menteri mengatasi segalanya. Penubuhan SPV (syarikat khas milik penuh kerajaan pusat), Jambatan Kedua Sdn Bhd berjaya menyelesaikan semua masalah yang timbul melalui perjanjian dengan pihak pihak terbabit padaApril 2010.
Semua ini tidak diketahui sepenuhnya kebanyakkan rakyat biasa di Pulau Pinang mahupun Malaysia. Rakyat Pulau Pinang pun tidak tahu rupa sebenar Ketua Menteri yang mereka lantik. Muka nampak innocent tapi hati busuk macam bangkai.

3. Bila projek ini sudah berjalan semula, barulah DAP nak terhegeh-hegeh nak mengaku ada peranan, siap si Malik Kassim kata Projek Pakatan mereka. Dengan tak malu juga menggunakan projek pembinaan jambatan ini dipromosikan sebagai hak mereka kepada pelabur luar, kononnya bukti pembangunan dan kemudahan pelaburan, macamlah dia yang buat pun.

4. Lagipun resmi Perdana Menteri Dato Seri Najib bukan yang memalukan tuan rumah walau apa imej buruk yang cuba ditunjukkan Pakatan ke atas dirinya dan keluarga. Ini cubaan yang dibuat oleh Pakatan Bohong ketika mereka terdengar Najib dan Rosmah akan melawat Permatang Pauh. Siap nak pakai baju kuning dengan cincin nak hina Rosmah. Padahal fitnah tu mereka yang buat.

5. Sebenarnya, dimana-mana tempat Pakatan menguasai pun memang ada saja halangan yang diberikan ke atas projek persekutuan. Di Selangor projek bekalan air dari Pahang ke Selangor tapi kemudian yang dituduh ialah kerajaan Persekutuan menganiayai rakyat negeri-negeri tersebut kerana memilih pembangkang sebagai kerajaan.

6. Patutnya tahun ini Jambatan Kedua Pulau Pinang sudah boleh digunakan, tapi kerana masalah di atas, ia tertangguh. Setiap kali kesesakan berlaku di Jambatan Pulau Pinang, ingatlah muka LGE dan lambang DAP, kerana merekalah projek itu tertangguh.

7. Banyak lagi projek tertangguh sebab gangguan hati busuk Pakatan Bohong ini di Pulau Pinang; Sekolah, Perumahan Kos Rakyat dan lain-lain. Kalau surau dan Masjid jangan cakap la, milikan tanah bagi projek baru kini dialih ke bawah Perbadanan yang dikuasai oleh Lim Guan Eng. Bukan lagi berstatus wakaf orang islam. Ini bermakna masa ke depan status bangunan tu boleh bertukar daripada masjid atau surau kepada bangunan lain, perpustakaan pun boleh jadi, tokong pun boleh atau apa-apa saja. Itu pun belum Universiti Singapura yang nak melanggar Pulau Pinang di Balik Pulau yang dijuarai Lim Guan Eng. Sengaja hendak diletakkan di perkampungan tradisi.

Eloklah tu rakyat Pulau Pinang…pilihlah lagi.

No comments:

Post a Comment