Pemolo

Friday, January 24, 2014

DAJJAL BETUL LA COMANGO NI !

mayangperapu.my


Dia merupa dalam pelbagai rupa. Sudut Fitnah yang terancang yang diwujud untuk meleka dan bersengketa sesama... Sedang dia makin menyatu membawa ke satu hala. Bila COMANGO itu dilihat dengan rasa selamba, tiada apa... hujung zamannya telah tiba.

*Dalam Khutbah terakhir Rasulullah saw (9 Zulhijjah, 10 Hijrah) antaranya,  perkara 8: Jangan kamu kembali menjadi kafir selepas pemergian ku,  di mana sebahagian daripada kamu memerangi sebahagian yang lain.  Aku telah tinggalkan untuk kamu suatu panduan,  jika kamu berpegang teguh dengan ajarannya,  maka kamu tidak akan sesat selama-lamanya;  kitab Allah dan sunnah Nabi-Nya.
Perkara 12 pula: Kemudian kamu akan disoal tentang aku,
 maka apa yang akan kamu jawab ?  Mereka menjawab,
 "Kami bersaksi bahawa tuan telah menyampaikan dan menyempurnakan risalahmu."

Baginda lalu mengangkat tangannya ke langit,
 dan menurunkannya ke arah orang ramai sambil berkata,
 "Ya Allah...! Saksikanlah."
 "Ya Allah...! Saksikanlah."
 "Ya Allah...! Saksikanlah."

Amaran Dajjal:
 - Aku hampir diizinkan keluar, maka aku PASTI keluar...
 Nasihat Dajjal:
 - adalah lebih baik manusia mengikuti ajaran Nabi Muhammad.
 (sila ulangkaji Kisah Tamim Ad-Dhari, dalam Hadis )

*Dia muncul semula (terlepas) selepas wafatnya baginda Rasululla saw. 

*Nabi pernah berpesan kepada kita melalui salah satu rekod hadis sahihnya yang berbunyi:
 "...sekiranya Dajjal muncul di tengah-tengah kalian, maka akulah menjadi penyelamat kamu semua, dan...sekiranya Dajjal muncul selepas kemangkatan ku, setiap diri adalah penjaga diri masing-masing"...

*Ini bukan mitos. Semuanya semakin terbuka dengan fitnahnya yang menyala-nyala untuk humbankan akhidah umat Islam. Kita berada di tengah-tegah era kemunculan itu, berada di dalam permainannya untuk menjadi Raja akhir zaman yang membawa kesesatan umat secara besar-besaran.

Pesan Rasulullah saw pada 9 Zulhijjah, 10 Hijrah tu:
 "Segala puji bagi Allah.  Kita memuji, meminta pertolongan,
 beristighfar dan bertaubat kepada-Nya. Kita berlindung dengan-Nya daripada kejahatan diri dan keburukan amalan kita. Sesiapa yang Allah berikan hidayat kepadanya, maka tidak ada siapa yang boleh menyesatkannya. Sesiapa yang disesatkan oleh Allah,  maka tidak ada siapa yang boleh memberikan hidayat kepadanya. Aku menyaksikan bahawa tidak ada Tuhan melainkan Allah yang Esa, tidak ada sekutu bagi-Nya. Aku menyaksikan bahawa Muhammad adalah hamba dan rasul-Nya..."

..."Hendaklah orang-orang yang mendengar ucapanku, menyampaikan pula kepada orang lain. Semoga yang terakhir lebih memahami kata-kataku dari mereka yang terus mendengar dariku. Saksikanlah Ya Allah, bahawasanya telah aku sampaikan risalah-Mu kepada hamba-hamba-Mu. Aku berpesan kepada kamu supaya mentaati-Nya"...


Mayang sekadar berpesan, kerana inilah yang Rasulullah saw pesan. "Selawat dan salam ke atas junjungan besar Rasulullah saw". *Ya Rasulullah saw di atas barakah mu & rahmat Allah swt, doakanlah kami semoga kami tegolong di kalangan pemegang amanah tali mu dalam perjuangan terakhir ini, Amiiin ya rabbalalamiin.

No comments:

Post a Comment