Pemolo

Tuesday, September 10, 2013

LIM GUAN ENG AKAN BERMUBAHALAH TENTANG CEC???

mayangperapu.my

1. Liang Kak Chean mencabar Guan Eng untuk segera mengangkat sumpah di  gereja sekiranya benar Ketua Menteri DAP Pulau Pinang itu benar-benar seorang Mubaligh Kristian yang tulus. Seperti mana mubahalah yang dibuat oleh Saiful Bukhary yang mengajak Anwar Ibrahim bersama-sama dengan ikhlas bagi menyatakan yang benar itu benar dan yang salah itu salah, Guan Eng selaku Setiausaha Agong DAP tidak perlu gentar seperti Anwar untuk mengangkat sumpah, kerana beliau sendiri telah beberapa kali tampil menafikan adanya unsur manipulasi undi pada pemilihan Jawatankuasa Eksekutif Pusat (CEC) Disember lepas, sedangkan dakwaan itu datangnya daripada dalam DAP sendiri, dari kalangan ramai ahli-ahlinya yang berpengaruh. Berani kerana benar dan tidak berani kerana tidak benar. Janganlah jadi seperti mana Shaikh Anwar.

 
2. Selain Naib Presiden Jaringan Cina Malaysia (JCM) itu yang mencabar Guan Eng, Naib Pengerusinya, Chan Kit Mun juga meminta Guan Eng membuat perkara sama, bersumpah. Ini adalah kerana bukannya DAP tidak biasa bersumpah. Mereka juga telah pernah bersumpah untuk menyebarkan agama kristian di Malaysia dan berbai'ah untuk berjuang menaikkan Perdana Menteri Kristian di Malaysia seperti mana yang didedahkan oleh Razali, bekas rakan rapat dan anak buah Guan Eng itu. Kit Mun juga menyifatkan tindakan DAP yang tiba-tiba tergesa-gesa cuba mengadakan pemilihan semula CEC telah menimbulkan tanda tanya rakyat kerana dulu mereka menafikannya dan tidak semena-mena pula menuduh UMNO yang tidak ada kena mengena langsung dengan DAP itu sebagai pihak yang bersalah (?). Seperti kata Kak Chean, Guan Eng perlu bersumpah bagi membuktikan ketulusannya bagi mengembalikan semula keyakinan masyarakat Cina terhadap kepemimpinan beliau. Rakyat perlu mengetahui perkara sebenar di sebalik kontroversi pemilihan CEC itu tanpa sebarang pembohongan atau kenyataan berdolak-dalik daripada pemimpin DAP seperti mana drama air mata merambu-rambu yang dibuat oleh bapa Guan Eng, Lim Kit Siang tempoh hari yang  "seolah-olah" menyalahkan Perdana Menteri pulak yang menganiaya dia yang konon-kononnya DAP akan dibatalkan (???) dan calon-calon DAP akan terpaksa berlogokan Pas dalam PRU-13 lepas. Tak ada pun!
 ·         Tapi mayang tetap hairan, dah sah-sah pembohong si Guan Eng ni, tapi tetap masyarakat cina yang kononnya kurang yakin kepada DAP itu tetap memberi undi yang amat besar kepada Pakatan Pembangkang semasa PRU-13 tempoh hari. Iya ka masyarakat cina tak yakin atau ada yang dok buat wayang lagi bila rancangan besar DAP yang nak ambil alih negara ni tak menjadi, makanya buat-buatlah macam insaf gitu…

No comments:

Post a Comment