Pemolo

Wednesday, September 18, 2013

BERTANDING MEMINTA-MINTA EHSAN UNTUK JAWATAN ???

mayangperapu.my



1. Sekarang ni musim pemilihan UMNO. Ke sana ke mari bersempena selepas mesyuarat UMNO kempen berjalan, calon ke depan menunjuk muka. Borang-borang penawaran jawatan dah dikeluarkan yang akan disubmitt pada 21 September ini.
 
2. Selain daripada calon-calon luar peringkat nasional, khususnya MKT dan Exco-exco sayap (tolak Presiden & Timbalan dan Ketua-ketua sayap), jawatan-jawatan peringkat Bahagian juga ditawarkan, daripada Ketua sehinggalah ahli-ahli jawatankuasa Bahagian. Begitulah juga di tiga-tiga sayap peringkat Bahagian.
 
3. Mayang cuma nak buat teguran sikit tentang kaedah kempen. Biasanya merayu meminta ehsan untuk orang memberi undi. Kenapa meminta ehsan? Sepatutnya kena lah confident. Suarakan idea, kreativiti dan apakah yang akan dilaksana untuk berbakti kepada Agama Islam, Bangsa Melayu dan Tanah Tumpah Darah. Usulkan, bahaskan, beritahu kepada perwakilan manifesto ka apa ka... "Kenapakah saya bercadang untuk beribadah dengan memegang jawatan ini, apakah yang saya akan buat!...". Teguran mayang ni bukan hanya kepada peringkat-peringkat bawahan ni saja tetapi lebih-lebih lagi kepada calon Ketua UMNO Bahagian. Kita tak mahu tin kosong! Wawasan biar jelas...

* Yang MKT dan top-top post peringkat kebangsaan pun, sila lah alert dalam penawaran, kerana anda akan dinilai nanti oleh rakyat. Kita tak mahu ada yang senang-lenang tapi parti kita kalah dalam PRU. Tak guna pun kalau gitu.

No comments:

Post a Comment