Pemolo

Monday, June 4, 2012

MAJLIS PEGUAM YANG GELONG!

mayangperapu.my
written on May 17, 2012

1. Its funny bila Bar Council (Malis Peguam) buat resolusi dengan mengutip "vote" dalam mesyuarat tergempar yang luar biasa, ada antara yang mengangkat tangan bukan pun ahli tapi "pengundi hantu"! 
Sedangkan mereka ini mempertikaikan sistem pilihanraya negara ini khususnya SPR yang antara isunya begitu bernada sama dengan pembangkang iaitu kononnya mendaftar Pengundi Hantu! Hahaaa... 

2. Bar Council yg kononnya profesional ni rupa-rupanya juga lebih hantu daripada hantu. Mereka bermain politik tapi berlapikkan kononnya mereka kebal sebagai pengamal undang-undang. Dari sudut lain resolusi mereka juga tentang BERSIH 3.0 itu begitu membelakangkan undang-undang. 

3. Bar Council telah tidak bertitik-tolak daripada keputusan mahkamah bahawa mahkamah telah memutuskan bahawa Dataran Merdeka dilarang dimasuki untuk acara berkenaan. Mereka sendiri tidak menghormati undang-undang sebaliknya berpolitik. Sedangkan di dalam Majlis mereka sendiri, sistem mereka banyak yang tonggeng-terbalik, banyak kelemahan-kelemahan yang sepatut dan perlu diperbetulkan. Mereka sepatutnya melihat kepentingan ahli-ahlinya yang berjumlah lebih 14,000 yang selalu merungut tentang kelemahan-kelemahan yang ada. 

HAHAAAA... Bar Council pakai vote "PENGUNDI HANTU", amatlah LAWAK!





No comments:

Post a Comment