Pemolo

Monday, June 4, 2012

ISLAM, IKHLAS & MUNAFIK sudut Nik Aziz

mayangperapu.my
written on May 23, 2012
1. Bila tanya Pas ni ikhlas ke nak bermuzakarah atau sekadar gimik politik, Nik Aziz jawab, "Bila sebut "Islam", dia mesti mempunyai unsur "ikhlas" (persoalannya soalan yg ditanya lain. Siapa yang tanya Islam itu ikhlas @ tak?). Tambahnya lagi,"...tidak ada islam yang tidak ada ikhlas ( rasanya semua orang islam tahu itu). Tambahnya lagi,"...yang TIDAK IKHLAS ITU MUNAFIK". Rasanya itu pun orang islam sedia maklum. Pokoknya persoalan yang ditanya tidak pun dijawab. Sebaliknya Datuk Nik Aziz menyifatkan pula andaian yang mengatakan ada pemimpin Pas menolak muzakarah sebagai mengarut,"pihak yang tidak mahu bermuzakarah adalah orang bukan Pas".


2. Datuk Seri Abdul Hadi (Presiden Pas) pulak kata,"Muzakarah yang dipohon UMNO ini juga hanya hendak menutup isu tuntutan Bersih dan kelemahan UMNO, (maka) KITA TIDAK AKAN BERMUZAKARAH".


3. Masalahnya bila yang tetiba ni UMNO pohon (seperti kata Hj Hadi tu), Datuk Nik Aziz lah yang tiba-tiba sebut (dia sebut dengan gunakan ayat "mencadangkan") tentang muzakarah tu. Esoknya tiba-tiba, dia juga yang bagi 3 syarat pelik tu. Lusanya dia jugaklah sebut muzakarahnya bukan bertujuan untuk perpaduan, kerana dia tidak pernah setuju tentang itu. Dia kata,"..perbincangan ialah tentang Pas lawan UMNO dan kenapa UMNO lawan Pas". Aik!???

4. Mayang tertarik tentang apa yang disebut oleh Datuk Nik Aziz sendiri di awal-awal tadi; tentang Islam, Ikhlas dan Munafik tu. Begitu juga dia sebut "jika tidak mahu muzakarah, bukan orang Pas". Pening kan? Haji Hadi kata (muzakarah dipohon UMNO), tidak akan ada muzakarah." 

Hadi ni bukan orang Pas ke?



Pening!?... mende yang mendenya ni??? 
Gimik Politik le tuuuuu... bukan ikhlas. Jawap cam tu je kan senang.
Tak payah la pusing satu Malaysia nak jawab soalan yang mudah macam tu...

*rasa-rasa Mayang resipi tentang "Islam, Ikhlas dan Munafik" dalam kes ni memang serba lengkap.



No comments:

Post a Comment