Pemolo

Tuesday, June 5, 2012

Mimpi Ngeri Pas kepada Sheikh Dr Sulaiman Saloomi

mayangperapu.my
written on May 28, 2012

Siapa Sheikh Dr. Sulaiman Saloomi? 
Beliau adalah Ahli Majlis Fatwa Masjidil Haram. Seorang Profesor Jurusan Akidah, Mazhab dan Firaq, Universiti Ummul Qura Mekah.

Apa dia kata?
Dia kata," Syurga adalah nikmat, rahmat dan kelebihan yang dikurnia Allah kepada sesiapa yang dapat melaksanakan tuntutan ubudiyah, bukan kepada mana-mana pengundi, manakala neraka pula adalah azab Allah ke atas mereka yang sesat, kufur atau syirik".


Pas pula kata, "Pangkah Bulan Masuk Syurga!", "Undi Pas akan dibalas syurga". Fatwa Pas dari mulut Ketua-ketuanya ini telah berulang-ulang kali berlaku tatkala Pilihanraya menjelang tiba.

Sheikh Dr Sulaiman kata lagi, "fatwa yang mengatakan seseorang itu akan masuk syurga jika mengundi parti tertentu adalah suatu kejahilan, kebodohan dan "KESESATAN"."

Seperti mana Harussani dan syura' Majlis Fatwa Kebangsaan negara ini yang disanggah oleh Pas. Mayang nak tengok kali ini pemain-pemain politik dalam Pas nak berpusing ke arah mana pula bagi menyanggah Ulama ini dan menyatakan bahawa fatwa mereka, "Pangkah Pas masuk Syurga" tetap betul.

No comments:

Post a Comment